İstanbul 1200 yılında nasıl bir yerdi? Şehrin büyük binalarının animasyonları... - Video

İstanbul 1200 yılında nasıl bir yerdi? Şehrin büyük binalarının animasyonları...

İstanbul 1200 yılında nasıl bir yerdi? Şehrin büyük binalarının animasyonları...

İstanbul 1200 yılında nasıl bir yerdi? Şehrin büyük binalarının animasyonları...

Asırlar boyu büyük medeniyetlere ev sahipliği yapmış İstanbul'un 1200 yılındaki hali...

19.06.2017 tarihinde yayınlandı
53 Bin görüntülenme
Yorum Yap
Yorumlar
  • Harika. Şimdi beton yığını.

    Ali Haydar Evrenosoğlu - 2017.06.20 00:50
  • ŞAHESER, KEŞKE ANLATIMLI OLSAYDI.

    Ayşe Bıçak Akalın. - 2017.06.20 12:46
  • Çok güzelmiş. Keşke bu mimari korunabilseydi. İki kültürün karışımı muhteşem olurdu. Ancak şu anda İstanbul çok kötü durumda

    Pınar Çağlar - 2017.06.20 20:14
  • Mükemmel bir çalışma. Bu arada genel şehirleşme planı gerçekten böyle ise harika bir planlama. Biz içine etmişiz hala da doymamışız...

    Serdar Yimsel - 2017.06.21 01:35
  • Bu yapilarin hepsi nasil yok olmus

    Romada kaldigi halde

    Mustafa Gazioglu - 2017.06.21 05:16
  • Cok güzel bu güzellik korunabilseydi

    Hava Mestanlar - 2017.06.21 09:50
  • süpeeeeeeerrrr.

    Aegerter Elvira - 2017.06.21 10:14
  • HARİKA KEŞKE KORUNABİLSEYMİŞ, KUŞ SESLERİ HARİCİNDE SESLENDİRME OLSAYDI DAHA ANLAMLI OLURDU

    Rabia Ünsal - 2017.06.21 11:17
  • Uydurma bir animasyon. Osmanli mimarisini bizans zamaninda göstermek dalaverasini yapmislar. Osmanli ve arap kültürü cini süslemesini, bizans roma ve vatikan kültürü mozale sistemi yerine konmus. Osmanlidan önce ve sonrasinda kilise ve benzeri ibadethanelerde isanin, tanrinin, ve melekleri temali, resimleri mozele ile süslenirdi. Cini süsleme sanati osmanlida gelisen bir sanattir. Islami kültürdür. Su yollari 1600lere kadar sarniclarla temin edilirdi. 1600lerden sonra sadece pis su icin künk ile kanalizasyon sistemi gelismistir. Daha 1900lere kadar lagim ve atiklar her mahalleye ait fosseptik cukurlarinda toplanir ve gömülürdü. Bu sistem 1800lerin sonlarinda kanal sistemine terk edilmeye baslanmistir. 1980lere kadar elle yapilan künkler cok masrafli oldugu icin büyük ve zengin yerlerde bulunurdu. Bu gün bile bazi semtler kanalizasyon sistemine sahip olmadiklari icin fosseptik sistemi kullanirlar. Tek farki eskisi gibi dolan fosseptikler kapatilip gömülmüyor, bosaltiliyor.

    Mistik Sanane - 2017.06.21 11:32
  • Olağanüstü yapılar varmış! Yazık ki değerini bilememişiz! Çok üzüldüm...

    Zehra Onur - 2017.06.21 12:34
  • Muhtesem, adeta buyulendım, anlatımlı olabılırdı. .

    Hulya Incaman - 2017.06.21 14:14
  • Altın Kapıda yer alan Latince yazıt okur:

    AUREA SAECLA GERIT QUI PORTAM CONSTRUIT AURO.

    Anlamı: Altın çağını taşıyan kapıyı altın ile inşa eder.

    Leandros Markides - 2017.06.21 19:50
  • KEŞKE O GÜNKÜ HALİ MUHAFAZA EDİLMİŞ OLSAYDI, O GÜNKİ ŞEHİRCİLİKTE ÇOK GÜZELMİŞ.

    Vural Özdoğan - 2017.06.21 23:27
  • Harika. Cok beğendim. Bizans, tarihte en muhtesem medeniyetlerden

    Aygen Tat - 2017.06.22 02:10
  • Cok guzel hayal edilmis. Bu sehrin inisli cikisli cografyasi yansitilabilse iyi olurdu. Cok duz bir arazi uzerine kurulmus gibi duruyor.

    Fusun Erkel - 2017.06.22 02:15
  • Şehrin altı komplike tünellerle kaplı, kaçman gerektiğinde Topkapı'dan girip Sirkeci den, yenikapıdan girip Eyüp ten çıkabiliyordun, şehri altının tamamı tünel. inşaatlar yapıldıkça buralar yıkıldı maalesef, devlet sahip çıkamadı cehaletten, eğer koruyabilseydi dünyada eşi benzeri olmayan turistik bir yer olurdu. ürgüp, Göreme gibi. çocukluğumda Samatyada otururken inşaat yapmak için bir yeri kazdıklarında tüneller çıkardı, içine girip oynardık, kılıç, kalkan çıkardı. bitmek tükenmek bilmeyen su var, hala bugün kullanılıyor, oluk oluk akıyor,

    Sedat Öztaş - 2017.06.22 12:23
  • Şahene bir şehir nasıl yokedilir Bugün gördüğümüz şey bir ucube Biz bu şehrin değerini bilememiş aslında hiç birşeyin değerini bilememiş garip bir milletiz Bugün estetik yok mimari yok hiç birşey yok. Yazık bize maalesef göçebe kültürünü bırakamamışız

    A.sevinç - 2017.06.22 15:30
  • Keşke o düzen muhafaza edilebilseydi! Istanbul'a yazık.

    Oya Ural - 2017.06.22 17:35
  • Fazlaca palavra. Evet Latinlerin 1204 istilasında şehir talana uğramıştı. Bunu Venedik'te San Marco meydanında İtalyan rehber İngiliz, Fransız ve Amerikalı turistlere etraftaki Konstantinopolis den çalınan eserleri gösterirken, "Bunların orijinal foundation'ları İstanbul'da dır " diyordu ama o tarihte Bizans'ta böylesine şaşalı yer yoktu abartmışlar. Hele Fatih şehri aldığında Hipodrom kullanılamaz halde harabe idi.

    Ersin Süeren - 2017.06.22 18:02
  • O gunku hali korunsaymış diyen arkadaslar lütfen latin istilasını okusunlar. Şehri mahfeden bu istiladır.

    Ccrider - 2017.06.23 09:06
  • A successful re-construction.

    Ayse Ersan - 2017.06.23 10:17
  • Mükemmel

    Mehmet Olkun - 2017.06.23 10:18
  • Asirlar boyu buyuk medeniyetlere ev sahipligi yapmis Istanbul'un imari, kasaba kurnazlarinin keyfine birakilirsa, sonuc, bugunku Istanbul olur.

    Gunduz Koyunoglu - 2017.06.23 11:57
  • Beautiful Bravo

    Viviane Muratyan - 2017.06.23 12:51
  • Muhteşem bir görsel şölen. . Korumak yerine yıkmayı yeğledik. . Tek kelime ile 'YAZIK'...

    İbrahim Direk - 2017.06.23 13:38
  • Çok güzel olmuş. Tebrikler

    Levent. Hatay - 2017.06.23 20:54
  • Ufak bir detay İstanbul 1204 yilindaki latin istilası sonucunda yerle bir edilmis bir cok eser yağmalanmis ve italya ya goturulmustur. Ayrica hipodrom katolik inancina uymadigi gerekcesi ile harap edilmistir... Yaklasik yuz yil kadar latin egemenliginde kaldiktan sonra tekrar bizans kontrolune gecsede bu tahribatin etkileri giderilememistir. Osmanli İstanbul u aldiginda sehir zaten harap bir halde idi. Osmanli da İstanbul a bir cok guzel eser ve mimari birakmistir esas bozulma 1950 sonrasinda baslamis ve son 15 yilda tavan yapmistir...

    Leo Leobel - 2017.06.25 07:20
  • Hele bir de İstanbul'un bu günki haline bir bak? ?

    Suna Ozutez - 2017.06.25 23:52
  • Muhteşem bir belgesel olmuş. Emeğinize sağlık.

    Nilüfer Tünaydın - 2017.06.26 02:27
  • On yılın değerlendirmesini yapalım. Çok uzağa gitmeye gerek yok. Sadece üzülerek seyrettik, seyrediyoruz. Hiçbir Değerimize sahip çıkmak için çabamız olmadı. Rant anlayışı herşeyi yok etti.

    Ediz Dilsiz - 2017.06.26 10:28
  • Tek kelimeyle harikaymış. Ne yazık kı o güzellikler korunamamış. Güzelim İstanbul'umuz bugünlerde berbat hale geldi hele ucube yüksek binalardan dolayı